Oldalak

2013. szeptember 2., hétfő

Koosán Ildikó

Uram! Fogadj el engem!
            / zsoltár/

                              

Te, akit hisznek, vagy hinni akarnak
az elhagyottak, a gyámoltalanok,
akik, ha élnek, akik, ha halnak
keresnek Téged, vezércsillagot
az ég kárpitján, magányuk  fölött;
Te, aki engeded, aki még hagyod 
a reményt  kis motyóink között
léted ábrándjával  továbbcipelni,   
Uram! Fogadj el engem, ha vagy!

Szerettem volna ember lenni,
nem  védtelenség, szirti fagy,
nem kétely, nem meghasonlás,
csupán  emberöltőnyi  pillanat,
élő agyagteremtmény, a képmás,
akibe lelket leheltél,  aki szilárd,
aki a létezés kódolt láncolatán
viszi a gének lámpását tovább;
Uram! Fogadj el engem, ha vagy!

Pusztaság voltam, kezdeted,
magam köré Téged takartalak;
hitből  naponta megteremtelek,
mutasd, ó, mutasd  meg magad!
Alakíts naponta, légy Te a véső ,
mozgatóerőm, büszkeségem,
mert jobbnak lenni, sose késő;
ó, felejtsd  bűneim, tévedésem!
Uram! Fogadj el engem, ha vagy!

Valóságképzet! Nem festett egek, 
nem díszek, szobrok, szolgálók
hoznak elém , ha látni vágylak;
oltárod  mindvégig magam leszek,
áldozok neked, Életnek, Halálnak;
Engedd hallani itt belül szavad!
Bárányod vagyok, tévelygő fiad ,  
emberöltőnyi  léte egy villanásnak;
Uram! Fogadj el engem, ha vagy!

                                   Szombathely, 2012. szeptember 28.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése